Patiëntenomgeving Inloggen

No-show beleid


Wat is no show?

Het komt helaas vaak voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen of te laat afbellen. Een gemiste afspraak noemen wij een 'no show'.

No show beleid

Met ingang van oktober 2022 hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een no show tarief ingevoerd.
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt als een patiënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt. In de vrijgekomen tijd kan geen andere patiënt worden ingepland.

No show factuur

Patiënten die 2 of meer keer hun afspraak zijn vergeten of niet tijdig hebben afgezegd kunnen hiervoor een factuur ontvangen.

Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt een no-show factuur niet.

No show tarieven

De tarieven voor een no show bedragen:

15 euro voor een enkel consult van 10 minuten

30 euro voor een dubbel consult van 20 minuten of langer.

Hier vallen ook alle consulten bij de assistente en praktijkondersteuner onder.

Voorkom een no show factuur - zeg uw afspraak tijdig af

Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente op nummer 078 - 616 15 00. De afspraak wordt dan uit de agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show tarief berekend.

Of stuur ons 24 uur van tevoren een email via het contactformulier op de website (niet voor zorginhoudelijke zaken). U moet dan nog wel bellen voor een nieuwe afspraak.